viernes, 14 de mayo de 2010

DESCRIPTION OF THE OPERATING CYCLE ROTARY ENGINE STOCKERT

(Click on the image to see the operation )






Fig. 1- Lateral blade goes up, chamber A expels the fumes of the former combustion, rotor goes forward to compress chamber B, the swinging blades always remain adhered to the rotor.

Fig. 2- Rotor goes forward, lateral blade closes by synchronization of the cam on the axle and the compression remains in chamber C.

Fig. 3- Compressed mixture in chamber C, whilst chamber B is full of mixture of admission.

Fig. 4- Rotor goes forward and passes point X, ignition is on, lateral blade doesn´t go down (it is synchronized on the axle of rotation) and the expansion of the mixture makes the rotor go down strongly (work time), thoroughly evacuating the fumes of the former combustion in chamber A. Chamber B gets filled by a mixture to compress and the cycle in fig. 1 is repeated.




Fig.1 La vista frontal del motor está representada con el rotor girando de izquierda a derecha.

Fig.2 Al avanzar el rotor aspira mezcla en su parte inferior (C) y comprime la mezcla en parte superior del rotor (A y B).



Fig.3 La mezcla está comprimida entre la paleta de vaivén y la sincronizada que permanece cerrada, la cámara (C) se ha llenado de mezcla aspirada.



Fig.4 Avanzó el rotor y pasó la paleta sincronizada que permanece abierta, el distribuidor acciona la bujía y por la expansión baja el rotor (trabajo), en la parte inferior de la cámara (B) escapa el gas de la combustión anterior, se cierra la paleta sincronizada, la cámara (C) permanece llena de la succión que empezó en Fig. 2 y 3, al avanzar el rotor se produce un nuevo ciclo.




Si han estudiado el Blog y es de interés para ustedes puedo ofrecerles un motor de más o menos 5 Hp. Que respetando la patente (previa venta de la misma) que difiere en su forma física del plano esquemático para hacerlo más simple y práctico pudiendo llevarlo por módulo a mayores potencias.



Les estoy ofreciendo un nuevo tipo de motor que supera en rendimiento y suavidad de marcha a todos los motores rotativos o monocilíndricos. También para motores fuera de borda.


Quedo a la espera de un amable diálogo con Ustedes.


If you have studied the Blog and is of interest for you I can give an engine of more or less 5 Hp. To respect the patent (after selling it) which differs in its physical form of the schematic to make it more simple and practical and can carry higher power por module. In am offering a new type of motor that exceeds performance and ease of movement to all or single cylinder rotary engines. Also for outboard motors.




I look forward to a friendly dialogue with you.

1 comentario:

  1. Quisiera saber que disipación térmica tiene el motor cuando funciona.

    ResponderEliminar