I´m here in presenting a new rotary engine which competes with others efficiently regarding strength as well as HP per hour, by means of the principle of operation. This is due to the fact that, as it has no friction in its compensated rolling cam part it only shows one valve to an ear free of camshaft. As it can be seen in the enclosed plans, the engine fulfills the four strokes in one cycle. You can observe an image of the principle of operation and its dynamic image as well.Some factors are missing, yet, they have already been totally solved, such as leakage owed to lateral shifting of the rotor and stagnation of the blades.The four sequences shown below, are simply illustrative. The lubrication system as well as the one in charge of the fuel feeding which could be fullfilled by Venturi, gas or direct injection in camera C,(it doesn´t change the principle of functioning) are not exposed.The complete plan of the motor is currently being protected by patent N° 20-100104737. So far, valid for one year. Then, it could become of public domain or could be transferred to a corporation interested in acquiring the exclusive the rights of the mentioned patent on their favour.
HE AQUÍ UN NUEVO MOTOR QUE SE VISLUMBRA, UN SIMPLE RULEMAN QUE GIRA Y DA HP. DE ACUERDO A SU DIÁMETRO
Estoy presentando un nuevo tipo de motor rotativo que compite con otros eficientemente, considerando la fuerza como así también Hp por hora, por el principio de funcionamiento. Esto es debido a que no presenta fricción en su parte rodante compensada, solamente presenta en admisión una válvula a lengueta. Además como puede apreciarse en los planos adjuntos, este motor cumple con los cuatro tiempos en un sólo ciclo, vemos aquí una imagen del principio de funcionamiento y la imagen dinámica del mismo. Faltan algunos factores que han sido resueltos totalmente, tales como fugas debido a desplazamientos laterales del rotor y estancamiento de las paletas.Las cuatro secuencias son simplemente ilustrativas, no se muestra el sistema de lubricación ni el de alimentación de combustible que puede ser por Venturi, gas, o inyección directa en cámara C (no cambia el principio de funcionamiento). El plano completo del motor se encuentra protegido por patente Nº 20-100104737, por el momento válida por un año, luego podría ser de dominio público o transferida a alguna empresa interesada en adquirir los derechos exclusivos de dicha patente a su favor.
viernes, 28 de mayo de 2010
HERE'S A NEW ENGINE IN SIGHT, A SIMPLE AND GIVES THAT TURNS RULEN HP ACCORDING TO ITS DIAMETER
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Como se lubrica?
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